2009年5月10日星期日

Borderless loneliness 空虚的寂寞

It is so simple to know a friend, but not a friend who know you. Same thing goes to my emptiness, who know? I was trapped in this expanding world, challenges is getting more complete each day. The extraordinary pressure already misshapes my soul. I travel on uneven path numbly, never care about the surrounding. Until I reach the junction, I simply fail to make a decision where to go, yet more choices are coming.

Reality is just like an illusion. I rather busy with other things, but not face the reality. I just want to be alone, being preoccupied by emptiness, just the eye of heaven chooses to continue to shine, and even the people feel too hot. I admit that I am selfish, because I am human too.

I will go, until the end of the day.

朋友易寻,知己难求。心底的空虚,谁知?迷失于迅速膨胀的世界里,挑战日益艰辛,却谁知我的心已被压力挤压得变形?麻木,行于崎岖的路上,路边的景色已模糊。分叉路口间踌躇,可这只是千万个转捩点之一啊!

现实麻醉了自我。我情愿荆棘遮蔽了视线,也不想面对那残酷的未来。我选择了独处,选择了寂寞,选择了空虚,俨如烈日让温度计里的水银长高,也不理会冷气室里的人的毒骂。是啊,我选择了自私,就像那些自私的人受不了烈日一样。

我会一直走下去,直到终点。

没有评论:

发表评论